Handelsbetingelser

Salgs- og leveringsbetingelser
for COPENHAGEN MARBLE
1. Aftaleparter
Alle aftaler der indgås gennem fysisk aftale, mail og telefon mellem COPENHAGEN MARBLE IVS (herefter ”vi”, ”os” eller ”COPENHAGEN MARBLE”) og en forbruger (herefter ”Kunden” eller ”du”) sker på disse salgs- og leveringsbetingelser, som skal accepteres for at kunne gennemføre en bestilling.
Kunden kan alene påberåbe sig indholdet i individuelle aftaler og ordrebekræftelser og de oplysninger der er givet i forbindelse med bestillingen, herunder de priser kunden accepterer under bestillingsproceduren.
Kun personer over 18 år med et betalingskort lydende på eget navn kan afgive ordre i hos COPENHAGEN MARBLE. Kunden erklærer ved sin ordreafgivelse at være fyldt 18 år.
2. Rådgivning
Som rådgiver er vi ansvarlige for den rådgivning som du modtager ifm. købet. Hvis produktet anvendes til andre formål end det oplyst til COPENHAGEN MARBLE er Du som køber selv ansvarlig for, at de leverede varer er egnet til det formål du agter at bruge dem til.
3. Tilbud
Alle skriftlige tilbud gælder i højst 10 dage med hensyn til priser.
I tilbud vil der som standard indgå aftaler som begge parter er enige om:
Type sten samt farve
Dimensioner
Overfladefinish
Detaljer: Kanter, fas.
Evt. flere detaljer
4. Afgivelse af ordre
For at gennemføre et køb skal du først finde det produkt, du er interesseret i. Herefter kan du afgive digital bestilling og vælge, at modtage en vareprøve. Hvis varianten som du ønsker ikke er mulig, kan du sende os skriftlig bemærkning til ordren og vi vil derefter finde den natursten som du ønsker. Du kan vælge at få udarbejdet en fotomontage som tydeliggør præcis og specifikt mønster. Denne proces kan være tidskrævende og der gøres opmærksom på længere leveringstid.
Når at du bestiller gennem COPENHAGEN MARBLE skal du altid læse og acceptere vores salgs- og leveringsbetingelser.
Når ordren er betalt og vi har modtaget betaling, kan ordren kun annulleres ved skriftlig meddelelse indenfor 24 timer. Da alle vores produkter betragtes som specialvare kan ordre ikke annulleres efter 24 timer efter betaling.
FØRST NÅR AT VI HAR MODTAGET DIN BETALING HAR DU AFGIVET DIN BESTILLING og evt. materialer som er valgt kan reserves til kunde.
Når der er afgivet en ordre via mail, vil der blive fremsendt en e-mail til dig med en kvittering for modtagelse af bestilling. Denne kvittering udgør din ordrebekræftelse og indeholder de nødvendige oplysninger for din dokumentation af bestillingen / betalingen.
Din faktura for leverancen fremsender vi, når varerne afsendes fra rette producent.
Enhver ordre modtages med forbehold for force majeure og svigt fra leverandører.

Godkendelsesprocedure for marmor bordplade, håndvaske, badekar, showertrays, opbevaring/skænk, borde, lamper ( alle varianter ).
COPENHAGEN MARBLEs godkendelsesprocedure er baseret på fotos af specifik plade.
Når at du godkender en ordre baseret på et foto skal COPENHAGEN MARBLE skal du være opmærksom på at natursten varierer meget i mønster, farver, toner og struktur – der kan aldrig leveres tro kopi af evt. referencefotos, da to stk naturstens plader aldrig forekommer ens. Har du bestilt mere end 7kvm(ca 1 plade) skal vi igen informere at de efterfølgende plader kan variere og er ikke identisk med den første plade der er valgt af du som kunde.
Når at foto af marmor er godkendt af kunde udarbejdes produktionstegning(godkendes af kunde medmindre opmåling er tilkøbt) samt evt fotomontage der også skal godkendt af kunde. Herefter vil der gå ca. 5-6 uger før varen leveres til adressen, du får naturligvis besked og opdateres løbende om leveringstidspunkt.

5. Opbevaring af indgåede aftaler og sprog (Fortrolighedspolitik)
Vi har garantier på mange af vores produkter og ønsker at kunne give den bedst mulige rådgivning til vores kunder også efter, at kunden har modtaget produktet, derfor opbevares aftaler efter effektueringen, men for en sikkerheds skyld opfordrer vi dig til at gemme den modtagne ordrebekræftelse og/eller faktura.
Du kan til en hver tid få slettet eller oplyst de oplysninger vi har på dig ved at kontakte os på info@copenhagenmarble.dk eller 81 44 42 82. Vælger du at få slettet dine oplysninger i garantiperioden, er det vigtigt, at du sikrer dig, at du har og fortsat beholder din ordrebekræftelse og eller faktura, da den vil være den eneste måde hvorpå vi kan se, hvad du har købt og hvornår du har modtaget varen.
Alle kontrakter indgås på dansk.
6. Personlige informationer
Ved afgivelsen af en ordre afgiver Kunden personlige informationer i form af adresse, mailadresse og telefonnummer, disse videregives i forbindelse med levering til vores fragtleverandør. Vores fragtleverandører er NTG. For at sikre hurtig og billigste levering sendes produkter direkte fra vores leverandører. I disse tilfælde videregives kundens adresse til leverandøren, så denne kan sende varen. Ønsker du ikke at din adresse bliver videregivet til en leverandør, kan du angive det i kommentar til ordren, når du afgiver en bestilling, du skal dog være opmærksom på at dette kan forlænge leveringstiden.
7. Priser
Ved betaling med kreditkort mv., opgøres og fremgår den samlede pris inden afslutning og gennemførelse af købet.
I tilfælde, hvor prisen ikke kan endeligt beregnes forud for den endelige ordreafgivelse, oplyser vi den måde, hvorpå den samlede pris skal udregnes.
Vores produkter leveres ofte på EUR paller.
8. Fragtomkostninger
Fragtpriser vil fremgå af ordrebekræftelse og er ofte inkluderet i prisen, med mindre at der mellem kunde og COPENHAGEN MARBLE aftales særskilt opgørelse herfor på ordrebekræftelse.
Fragtomkostningerne dækker levering til kantsten på den ønskede leveringsadresse og inkluderer IKKE indbæring.
Kunden er ansvarlig for omgående aflæsning og eventuel ventetid sker for kundens regning.
OBS! Hvis du har bestilt servicepakke (Montering) vil vi stå klar og bære materialer ind ved levering samt evt. montere samme dag.
9. Betaling
COPENHAGEN MARBLE anvender NETS som indløser, hvorfor betaling foregår rettidigt og nemt gennem online shop. Der kan som et alternativ betales ved bankoverførsel:
Reg.nr: 3409
Konto nr.: 12759053
Betaling for købte varer foretages via online shop og ved brug af Visa/Dankort, Visa-Elektron, Maestro, American Express, MasterCard eller Visa.
Betalingsoplysninger skal indtastes ved ordreafgivelse.

10. Levering og leveringstid
Bemærk at produktet ikke må stå ude og straks efter modtagelsen skal bæres indenfor. Såfremt, at der er tilkøbt servicepakke indestår Copenhagen Marble at varene bæres indenfor.
Vi ekspederer din bestilling hurtigst muligt, og normalt kan du påregne en leveringstid på 14-20 arbejdsdage på normale lagervare.

MARMOBORDPLADER, BADMØBLER, HÅNDVASKE, BADEKAR, BORDE, MARMORFLISER, SHOWERTRAYS, LAMPER OG OPBEVARING
Leveringstid ved marmorbordplader, badmøbler, opbevaring, lamper, badekar og lignende special vare, skal du påregne en leveringstid 5-6 uger fra produktionstegning samt fotomontage er godkendt af kunde. Såfremt fotomontage ikke er tilvalgt kan du påregne en leveringstid på ca. 4 uger fra betaling er modtaget.

Marmorfliser
Leveringstid af marmorfliser, skal du påregne en leveringstid på 7 arbejdsdage fra modtaget betaling.

Leveringstiden for ordrer afgivet hos en af vores salgskonsulenter er vejledende og fremgår af ordrebekræftelsen. Såfremt en forsinket levering skyldes en i punkt 16 nævnt begivenhed eller en handling eller undladelse fra din side, forlænges leveringstiden tilsvarende.
COPENHAGEN MARBLE påtager sig intet ansvar for forsinkelser, der skyldes årsager nævnt under punkt 16. COPENHAGEN MARBLE kan desuden IKKE blive holdt ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andre indirekte tab.
Ved levering foregår leverancen som regel med NTG Transport. Leveringen foregår til kantsten på den aftalte adresse, medmindre servicepakke er tilkøbt.
Hvis der ikke er nogen hjemme, tages leverancen med til fragtcentralen, medmindre der ved bestilling er gjort opmærksom på at leverancen må stilles ved adressen. Vær opmærksom på at dette sker på eget ansvar, og hverken COPENHAGEN MARBLE eller fragtmanden kan gøres ansvarlig for evt. skade eller tyveri, som er forbundet med dette.
Tages varerne med til fragtcentralen, er evt. omkostninger som er forbundet med dette COPENHAGEN MARBLE uvedkommende.
FORSIKRING: COPENHAGEN MARBLE HAR FORSIKRING PÅ ALLE TRANSPORTER, HVORFOR AT VI GARANTERER EN PROBLEMFRI LEVERING.

VIGTIGT – NÅR VAREN MODTAGES, SKAL EMBALLAGEN GRUNDIGT KONTROLLERES FOR TRANSPORTSKADER. (Bemærk at fristen for anmeldelse af fragtskade er 1 dage fra modtagelsen) OG MANGLER IHT. TILSENDTE FAKTURA FRA COPENHAGEN MARBLE. DET ER VIGTIGT AT BEMÆRKE, AT NÅR DU HAR UNDERSKREVET FRAGTBREVET HAR DU SAMTIDIGT GODKENDT AT DER IKKE ER SYNLIGE SKADER PÅ VAREN, SAMT AT VAREMÆNGDEN SVARER TIL TILSENDTE FAKTURA FRA COPENHAGEN MARBLE.
Overskydende varer tages ikke retur.
De leverede varer forbliver COPENHAGEN MARBLE´S ejendom indtil varerne er betalt fuldt ud.

11. Fortrydelsesret
Standardvare / lagervare
Special vare – Varer som udføres på specialmål (MARMOBORDPLADER, BADMØBLER, HÅNDVASKE, BADEKAR, BORDE, MARMORFLISER, SHOWERTRAYS, LAMPER OG OPBEVARING)
Marmorprodukter som udføres på specialmål kan ikke returneres eller annulleres efter ordreafgivelse / betaling. Dette gælder alle produkter MARMOBORDPLADER, BADMØBLER, HÅNDVASKE, BADEKAR, BORDE, MARMORFLISER, SHOWERTRAYS, LAMPER OGOPBEVARING.

12. Returnering og tilbagebetaling
Når du har meddelt os, at du vil benytte dig af fortrydelsesretten, skal varerne returneres hurtigst muligt og altid indenfor 14 dage. Varen skal returneres til:
COPENHAGEN MARBLE IVS
Robert Jacobsens Vej 22, 1.mf
2300 København S
Du bærer selv risikoen og ansvaret for varerne under returneringen, indtil vi modtager dem. Vi anbefaler dig derfor, at varerne pakkes forsvarligt og sikkert inden returneringen, og at du opbevarer kvittering for afsendelsen af varerne.
Alle udgifter ved returnering af varerne skal du selv betale. Varer der sendes på efterkrav modtages ikke.
Senest 21 dage efter at vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse, tilbagebetaler vi alle beløb modtaget i forbindelse med købet (gælder for standardvarer), inklusive varens fulde pris, gebyrer, samt eventuelle leveringsomkostninger.
Med mindre du udtrykkeligt har anmodet om andet, sker tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved gennemførelsen af købet.
Vi kan dog uanset det ovenstående tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget enten varen eller til vi har modtaget dokumentation for, at varen er returneret.
Som udgangspunkt skal varen fremstå som ny ved tilbageleveringen, og varen skal kunne sælges videre til en anden kunde. Du hæfter dog kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Hvis du tager varen i brug inden udnyttelse af fortrydelsesretten og tilbageleveringen til os, eller skades varen under returforsendelsen, hæfter du derfor for varens værdiforringelse.
Ved returnering bedes den returseddel, der fremsendes sammen med varen benyttes. Hvis retursedlen ikke forefindes, skal der vedlægges oplysninger om dit navn og adresse.
Opskårne varer, samt andre varer som er produceret i mål efter kundens ønske kan ikke returneres. Dette gælder også for varer som er uden for vores sortiment og som fremskaffes specielt til den enkelte kunde.

13. Mangler, reklamation og klagebehandling
Standardvare
For købet finder købelovens mangels regler anvendelse.
Reklamationsretten omfatter oprindelige mangler – dvs. mangler, som var til stede på leveringstidspunktet uanset om disse var synlige eller ej på dette tidspunkt. Skader på varerne som opstår efter levering samt almindelig slitage er ikke at anse som en mangel. Det er op til kunden at bevise en evt mangel på det leverede produkt.
DER VIL KUNNE FOREKOMME VARIATIONER I FARVEINTENSITETEN OG NUANCE PÅ MARMORFLISER OG BORDPLADER. LIGESOM DER KAN FOREKOMME FORSKELLE I STRUKTUR OG UDSEENDE. SÅDANNE FORHOLD SKYLDES AT MARMOR ER ET NATURPRODUKT. FORHOLDENE HAR IKKE BETYDNING FOR MATERIALETS HOLDBARHED OG FORHOLDENE KAN IKKE BETRAGTES SOM EN MANGEL.

Special vare / Specialfremstilling
Special vare – Varer som udføres på specialmål anses som en specialfremstilling (MARMORBORDPLADER, BADMØBLER, HÅNDVASKE, BADEKAR, BORDE, MARMORFLISER, SHOWERTRAYS, LAMPER OG OPBEVARING)
Marmorprodukter som udføres på specialmål kan ikke reklameres eller ombyttes efter ordreafgivelse / betaling. Da produkterne som nævnt ovenstående er et meget bekosteligt naturprodukt og derfor meget unikt samt, at produkterne er specialfremstillet (MÅL) til kunden, kan ordren og dermed produkter hverken ombyttes returneres eller køb ophæves. Dette gælder alle produkter herunder: MARMOBORDPLADER, BADMØBLER, HÅNDVASKE, BADEKAR, BORDE, MARMORFLISER, SHOWERTRAYS, LAMPER OG OPBEVARING.
Copenhagen Marble forbeholder sig altid retten til at reparere og tildanne produkterne på stedet såfremt, at en skade(revne, knækket eller smuldring af overflader) skulle opstå.
Copenhagen Marble vil reklamerer og ombytte varen såfremt at:
1. skaden er uoprettelig ved reparation. Dette vurderes efter endt resultat af cph marble.
2. huller i produktet(vask, kog, armarturer mv.) afviger med over 5,5cm
3. afstande/fuger til tilstødende elementer er over 2,8cm

Special vare / Specialfremstilling
Frist for indmelding af mangler er 24 timer fra modtaget leverance eller montagetidspunkt. Tolerancer på placeringer af huller i marmorbordplader er acceptabelt i op til 5 cm, herunder gældende for huller til kog, vask, armartur og øvrige huller. Copenhagen Marble forbeholder sig altid retten til at justere bordplader til på stedet for at rette placeringer af huller bedre på plads. Ved afstande mellem marmorbordplade og tilstødende elementer kan der justeres op til 2,5cm, i dette tilfælde kan Copenhagen Marble tilbyde løsning med fuge eller stænkplade, dette vederlagsfrit såfremt at det skyldes cph marble forhold. Copenhagen Marble er ikke ansvarlig for tilstødende elementers (vægge, højskabe etc) planhed, dette er cph marble uvedkommende. Ovenstående tolerancer betragtes ikke som en mangel eller fejl og giver ikke ret til ombytning/reklamation af hele marmorbordplader.
Ved køb af bordplader til køkken, bad eller andet får kunde tilsendt fotomontage så, at eksakt mønster er klart for kunde og bestemt af kunde. Ydermere bliver produktionstegninger tilsendt til kunde. Begge skal godkendes af kunde.
Reklamationsretten beregnes i alle tilfælde fra varen er modtaget.
Reklamation over evt. mangler skal fremsættes overfor os inden for 24 timer efter du har modtaget din vare.
Reklamation kan fremsendes til os på adressen:
COPENHAGEN MARBLE
Information om mangel kan fremsendes på e-mail: info@copenhagenmarble.dk eller indtelefoneres på tlf.: 81 44 42 82
Lider salgsgenstanden af en mangel, kan du i overensstemmelse med købeloven § 78 vælge mellem 1) afhjælpning af manglen, 2) omlevering, 3) et passende afslag eller 4) at hæve købet forudsat manglen ikke er uvæsentlig. Du kan dog ikke kræve afhjælpning eller omlevering, hvis dette er umuligt, eller det vil påføre os uforholdsmæssige omkostninger samt hvis, at du har købt en special vare / special fremstilling.
Hvis vi tilbyder at afhjælpe en mangel eller foretage omlevering, kan du endvidere ikke kræve et forholdsmæssigt afslag eller hæve købet.
COPENHAGEN MARBLE´S forpligtelser omfatter alene omlevering af nye materialer. Alle andre omkostninger, som er forbundet med en opstået fejl eller mangel, herunder transport, samt omkostninger ved blotlæggelse eller tilgængeliggørelse af mangelfulde dele, udskiftning og reparation af de mangelfulde materialer og indgreb i andre bygningsdele er uvedkommende for COPENHAGEN MARBLE. Kunden afholder samtlige udgifter til afmontering, returnering, forsendelse eller destruktion af defekte del samt genmontering.
Du er som kunde forpligtet til at sikre, at underliggende materialer som underlag/undergulv er udført i håndværksmæssig korrekt stand.
For at garantien er gældende kræver COPENHAGEN MARBLE, at montering af fliser sker i overensstemmelse med god byggefaglig skik og at vedligehold af produkterne sker i overensstemmelse med de nødvendige krav for produktet.

14. Produktansvar
Der medfølger Vedligeholdelsesvejledning med ved køb af produkter hos COPENHAGEN MARBLE.
For produktansvar hæfter COPENHAGEN MARBLE i overensstemmelse med dansk rets bestemmelser om produktansvar og vi kan ikke gøres ansvarlig på noget andet grundlag.
COPENHAGEN MARBLE er ikke ansvarlig for skader leverancen forårsager på fast ejendom eller løsøre efter at kunden har modtaget leverancen.
Vi er ikke ansvarlige for personskader, medmindre det kan dokumenteres, at skaden skyldes handlinger eller undladelser begået af COPENHAGEN MARBLE.
Kunden er forpligtet til at holde COPENHAGEN MARBLE skadesløs i den udstrækning at COPENHAGEN MARBLE pålægges ansvar overfor tredjemand for sådanne skader eller tab, som sælger jævnfør ovenstående ikke er ansvarlig for overfor kunden eller som overskrider den fastsatte beløbsbegrænsning.
COPENHAGEN MARBLE er aldrig ansvarlig for driftstab, avancetab eller andre indirekte tab.
Bliver COPENHAGEN MARBLE sagsøgt af tredjemand i anledning af produktansvar, accepterer kunden at kunne blive aciteret under sagen eller sagsøgt ved den domstol eller voldgiftsret som behandler sagen.

15. Byggeleveranceklausul
For varer der anvendes i Danmark anerkender vi følgende byggeleveranceklausul angående forlængelse af den absolutte reklamationsfrist:
Købelovens paragraf 54, stk. 3 fraviges således at COPENHAGEN MARBLE ansvar ophører og forældes efter 5 år efter leveringen. For leverancer, der købes af forhandlere med henblik på videresalg, ophører og forældes ansvaret dog 6 år efter leveringen til forhandleren.

16. Ansvarsfrihed
COPENHAGEN MARBLE er berettiget til ved skriftlig meddelelse til kunden at ophæve aftalen, når opfyldelse af aftalen indenfor rimelig tid bliver umulig på grund af krig, strejke, lockout, arbejdsnedlæggelse eller lignende politiske forhold. Det samme gælder ved transportforhindringer herunder sne, is, oversvømmelser og transportuheld samt ved svigtende kraftforsyning, produktionsvanskeligheder og andre force majeure forhold som COPENHAGEN MARBLE ikke er herre over. Det samme gælder forsinkelser eller manglende levering fra underleverandører.
COPENHAGEN MARBLE påtager sig i ovennævnte situationer intet erstatningsansvar overfor kunden.
Kunden friholder COPENHAGEN MARBLE i enhver henseende for krav fra tredjemand, som kunden ifølge disse salgs- og leveringsbetingelser ikke vil kunne gøre gældende overfor COPENHAGEN MARBLE.

17. Klagebehandling
Hvis vi ikke sammen kan finde en tilfredsstillende løsning på en reklamation, du har fremsat i forbindelse med dit køb, eller øvrige forhold du har klaget over til os, kan du klage til Forbrugerklagenævnet, hvis den vare eller ydelse du har købt og som din klage vedrører, har kostet mindst 800 kroner. Den øvre beløbsgrænse er 100.000 kroner for alle slags sager.
Det koster 160 kr. at klage til Forbrugerklagenævnet. Du får pengene tilbage, hvis du får medhold i din klage.
De nærmere vilkår og betingelser for at klage og fremgangsmåden kan ses på www.kfst.dk. Klage kan indgives online på www.forbrug.dk.
18. Kontakt og virksomhedsoplysninger
Du har mulighed for at ringe til COPENHAGEN MARBLE i vores åbningstid eller evt. sende en e-mail. Du vil altid kunne få en kompetent rådgivning og afklaret eventuelle spørgsmål.
COPENHAGEN MARBLE´ fulde virksomhedsnavn, fysiske adresse og øvrige kontaktoplysning er:
COPENHAGEN MARBLE ApS
CVR-nr: 40191038
Tlf.: 81 44 42 82
E-mail: info@copenhagenmarble.dk

0
    0
    Din Kurv
    Din kurv er tom